Gå vidare till innehåll

Idag: Höstrea & GRATIS frakt

    Förmedlingsvillkor

    Villkor

    Nedan hittar du allmänna villkor som du kan använda för din webbshop. Observera: inga rättigheter kan härledas från dessa allmänna villkor. Kontakta en advokat om du är osäker på innehållet.

     

    Artikel 1 - Definitioner

    Under dessa förhållanden har följande termer följande betydelser:

    Reflektionsperiod: den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;

    Konsument: den fysiska personen som inte agerar i yrket eller företaget och som ingår ett distansavtal med entreprenören;

    Dag: kalenderdag;

    Varaktighetstransaktion: ett distansavtal avseende en serie produkter och / eller tjänster vars leverans- och / eller inköpsskyldighet är förlagd över en tidsperiod;

    Hållbart medium: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller entreprenören att lagra information som riktas till hen personligen på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad återgivning av den lagrade informationen.

    Ångerrätt: konsumentens möjlighet att säga upp distansavtalet inom en specifik period.

    Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och / eller tjänster till konsumenter på distans;

    Distansavtal: ett avtal där, inom ramen av ett system som organiseras av entreprenören för distansförsäljning av produkter och / eller tjänster fram till och med avtalets ingående, endast en eller flera tekniker för fjärrkommunikation används;

    Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören är i samma utrymme.

    Allmänna villkor: de nuvarande allmänna villkoren för företagaren.

     

    Artikel 2 - Företagarens identitet

    bennora.se är en del av THB Ventures LLP.

    Dess säte är beläget på:

    32 KINBURN STREET
    LONDON, STORBRITANNIEN SE16 6DW
    (Ingen returadress anges! Returnerade varor kommer inte att skickas tillbaka till denna adress).

    Företagets organisationsnummer: OC449011

    E-post: info@bennora.se

     

    Artikel 3 - Tillämplighet

    Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från entreprenören och för alla distansavtal och beställningar mellan entreprenör och konsument.

    Innan distansavtalet ingås kommer texten i dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om delgivning av någon anledning inte är möjlig innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan ses hos entreprenören och de kommer att skickas gratis så snart som möjligt på konsumentens begäran.

    Om distansavtalet ingås elektroniskt, med avvikelse från föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten i dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra informationen. Om detta inte är möjligt innan avtalet ingås, kommer det att anges var de allmänna villkoren kan inspekteras och att entreprenören kommer att skicka villkoren gratis, elektroniskt eller på annat sätt, på konsumentens begäran.

    Om specifika produkt- eller servicevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor gäller de andra och tredje styckena i tillämpliga delar och konsumenten kan alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelsen som är mest gynnsam för hen i händelse av motstridiga allmänna villkor.

    Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor när som helst helt eller delvis är ogiltiga eller brutna, kommer avtalet och dessa villkor att träda i kraft och den relevanta bestämmelsen kommer omedelbart att ersättas i ömsesidigt samråd med en bestämmelse som följer originalet så gott det går.

    Situationer som inte behandlas i dessa allmänna villkor måste bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

    Osäkerhet om förklaringen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor bör förklaras "i andan" av dessa allmänna villkor.

     

    Artikel 4 - Erbjudanden

    Om ett erbjudande har en begränsad giltighet eller är underkastat speciella villkor kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.

    Erbjudandet är utan förpliktelse. Entreprenören har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

    Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om entreprenören använder bilder är dessa en verklig representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Tydliga misstag eller fel i erbjudandet är inte bindande för entreprenören.

    Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till kompensation eller uppsägning av avtalet.

    Bilder på produkterna är riktiga representationer av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan inte garantera att de visade färgerna exakt matchar de verkliga färgerna på produkterna.

    Varje erbjudande innehåller information som utförligt förklarar för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är kopplade till att acceptera erbjudandet. Detta gäller särskilt:

    priset inklusive skatter;

    de möjliga fraktkostnaderna;

    hur avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta,

    huruvida ångerrätten gäller eller inte;

    betalningsmetoder, leverans och genomförande av avtalet;

    löptiden för att acceptera erbjudandet, eller den löptid inom vilken entreprenören garanterar priset;

    hastigheten för distanskommunikation om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den vanliga bashastigheten för det kommunikationsmedel som används;

    om avtalet kommer att lämnas in efter ingående, och i så fall hur det kan konsulteras av konsumenten;

    hur konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera den information som tillhandahålls av hen enligt avtalet och vid behov ändra den;

    alla andra språk på vilka förutom nederländska avtalet kan ingås;

    de bemötandekoder som entreprenören är föremål för och det sätt på vilket konsumenten kan hantera dessa bemötandekoder elektroniskt; och

    distansavtalets minsta varaktighet vid en förlängd transaktion.

    Valfrihet: tillgängliga storlekar, färger, materialtyp.

    Artikel 5 - Avtalet

    Med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4 ingås avtalet när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller motsvarande villkor.

    Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av företagaren kan konsumenten upplösa avtalet.

    Om avtalet ingås elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa elektronisk överföring av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten önskar betala elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

    Entreprenören kan - inom rättsliga ramar - informera sig själv om konsumenten kan komma att uppfylla sina betalningsförpliktelser samt alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grund av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning, begäran eller att sätta särskilda villkor för genomförandet.

    Entreprenören kommer att skicka följande information med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligt eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på ett hållbart medium:

    1. besöksadressen för företagarens affärsplats där konsumenten kan inkomma med klagomål,
    2. villkoren för och hur konsumenten kan använda sig av ångerrätten, eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten,
    3. information om garantier och befintlig service efter köp;
    4. informationen som ingår i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte företagaren redan har tillhandahållit denna information till konsumenten innan avtalet genomförts;
    5. kraven för att säga upp avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är obestämd.

     

     

    Artikel 6 - Ångerrätt

    Vid köp av produkter har konsumenten en möjlighet att säga upp avtalet utan att förmedla någon anledning inom 14 dagar. Denna reflektionsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och som meddelats entreprenören.

    Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Hen packar bara upp och använder produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om hen vill behålla produkten. Om hen utövar sin ångerrätt kommer hen att returnera produkten med alla tillbehör och - om det är möjligt - i originalskick och i originalförpackningen till entreprenören, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från entreprenören.

    Om konsumenten vill utnyttja sin ångerrätt är hen skyldig att meddela detta till företagaren inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste meddela detta genom ett skriftligt meddelande / e-post. Efter att konsumenten har meddelat att hen vill utnyttja sin ångerrätt måste kunden returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att varorna har återlämnats i tid, till exempel genom att bifoga ett bevis på leveransen.

    Om kunden inte har angett att hen vill utnyttja sin ångerrätt av resp. produkter och dessa inte returnerats till entreprenören innan de perioder som anges i punkt 2 och 3 är köpet ett faktum. 

    Artikel 7 - Kostnader vid uttag

    Om konsumenten använder sin ångerrätt är kostnaderna för att returnera produkterna för konsumentens räkning.

    Om konsumenten har betalat ett belopp för varorna återbetalar entreprenören detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter uttaget. Villkoret är att produkten redan har mottagits av webbhandlaren eller att bevis på att varorna returnerats kan uppvisas av konsumenten.

    Artikel 8 - Undantag från ångerrätten

    Entreprenören kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkt 2 och 3. Uteslutningen av ångerrätten gäller endast om entreprenören tydligt har angett detta i erbjudandet, innan avtalets ingående.

    Undantag från ångerrätten är endast möjligt för produkter:

    1. som har skapats av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer.
    2. som är tydligt personliga till sin natur.
    3. som inte kan returneras på grund av sin natur.
    4. som kan förstöras eller åldras snabbt.
    5. vars pris beror på fluktuationer på den finansiella marknad som entreprenören inte har något inflytande över.
    6. som är enskilda tidningar och tidskrifter.
    7. som består av ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara som blivit öppnade eller aktiverade.
    8. som är hygienprodukter vars förpackning är öppnad eller bruten.

    Undantag från ångerrätten är endast möjligt för tjänster:

    1. angående boende, transport, restaurangaffärer eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period.
    2. där leveransen har påbörjats med uttryckligt samtycke från konsumenten innan betänketiden har löpt ut.
    3. som gäller vadslagning och lotterier.

     

    Artikel 9 - Priser

    Under giltighetstiden som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och / eller tjänster som erbjuds inte att höjas, förutom prisändringar till följd av ändringar i momssatserna.

    I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden och som entreprenören inte har något inflytande över, till rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att eventuella angivna priser är riktpriser anges i erbjudandet.

    Prisökningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är ett resultat av lagstadgade bestämmelser.

    Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har bestämt detta och:

    1. de är resultatet av lagstadgade bestämmelser; eller
    2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet den dag då prisökningen träder i kraft.

    De priser som anges i erbjudandet av produkter eller tjänster inkluderar moms.

    Alla priser är föremål för tryck- och skrivfel. Vi tar inget ansvar för konsekvenserna av tryck- och skrivfel. I händelse av tryck- och skrivfel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten till fel pris.

    Priserna som anges i erbjudandet baseras på de kostnadsfaktorer som gäller vid tidpunkten för avtalets ingående, såsom import- och exporttullar, frakt- och lossningskostnader, försäkringar och eventuella avgifter och skatter. Eventuella fördelar och nackdelar vid ankomst, leverans eller leverans krediteras eller bärs av köparen. Särskilda extra tullklareringskostnader och / eller importtullar ingår inte i priset och är kundens ansvar.

    Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti

    Entreprenören garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, specifikationerna som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och / eller användbarhet och de rättsliga bestämmelser som finns under dagen för avtalets ingående och / eller statliga bestämmelser. Om avtalats garanterar entreprenören också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.

    En garanti från entreprenören, tillverkaren eller importören påverkar inte de juridiska rättigheterna och anspråk som konsumenten kan göra gällande gentemot entreprenören på grund av avtalet.

    Eventuella brister eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras till entreprenören skriftligen inom 14 dagar efter leverans. Produkterna måste returneras i originalförpackningen och i nyskick.

    Entreprenörens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för att produkterna är slutgiltiga för varje enskild applikation av konsumenten, eller för några råd angående användningen av produkterna.

    Garantin gäller inte om:

    Konsumenten har reparerat och / eller bearbetat de levererade produkterna själv eller har reparerat och / eller bearbetat dem med hjälp av en tredje part;

    De levererade produkterna har utsatts för en onormal behandling utanför användningsområdet eller på annat sätt hanteras slarvigt eller strider mot instruktionerna från entreprenören och / eller vad som angivits på förpackningen;

    Otillräckligheten är helt eller delvis ett resultat av regler som regeringen har gjort eller kommer att göra med avseende av naturen eller kvaliteten av det använda materialet.

     

    Artikel 11 - Leverans och genomförande

    Entreprenören kommer att arbeta under största möjliga försiktighet när han tar emot och placerar orders av produkter.

    Leveransadressen är den adress som konsumenten uppger till företaget.

    Med vederbörlig iakttagelse av vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar snabbt, men senast efter 30 dagar, såvida inte konsumenten har gått med på en längre leveransperiod. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte eller endast delvis kan genomföras, kommer konsumenten att underrättas om detta senast 30 dagar efter beställningen. I så fall har konsumenten rätt att säga upp avtalet utan kostnad och har rätt till ersättning.

    Vid upplösning i enlighet med föregående stycke återbetalar entreprenören det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen.

    Om leverans av en beställd produkt visar sig omöjlig kommer entreprenören att sträva efter att göra en ersättningsartikel tillgänglig. Senast vid leveransen kommer det att anges på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsartikel levereras. För utbytesartiklar kan ångerrätt inte uteslutas. Kostnaderna för en eventuell returfrakt står entreprenören för.

    Risken för skada och / eller förlust av produkter vilar på entreprenören tills leverans till konsumenten eller en förutbestämd representant som meddelats entreprenören, såvida inte annat uttryckligen bestämts.

     

    Artikel 12 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, annullering och förlängning

    Uppsägning

    Konsumenten får endast säga upp avtalet (annullera sin beställning) inom 36 timmar efter att avtalet har ingåtts. Efter 36 timmar har ordern skickats och är inte längre under säljarens kontroll. Därför är konsumenten ansvarig för retur av varorna efter att de utdelats om hen inte har sagt upp avtalet inom 36 timmar. Konsumenten kan returnera varorna till sin ursprungliga adress under en period på maximalt 30 dagar. Skulle konsumenten inte utföra returneringen inom 30 dagar, kommer de inte att kunna returnera varorna längre.

    Förnyelse

    Ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som innefattar en regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster förnyas inte automatiskt efter en viss period.

    I motsats till föregående stycke kan ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och innefattar en regelbunden leverans av dagliga nyheter, veckotidningar och tidskrifter automatiskt förnyas för en fast period om högst tre månader, om konsumenten kan avbryta förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad.

    Ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som innefattar en regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast förnyas på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp prenumerationen med en uppsägningstid på högst en månad, eller om uppsägningstiden är högst tre månader om avtalet sträcker sig till den vanliga, men utdelas mindre än en gång i månaden, och avser leverans av dagstidningar, nyheter, veckotidningar och tidskrifter.

    Ett avtal med en begränsad varaktighet för regelbunden leverans av dagstidningar, veckotidningar och tidskrifter (test- eller introduktionsabonnemang) förnyas inte och slutar automatiskt i slutet av test- eller introduktionsperioden.

    Om ett avtal har en längd på mer än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa motsätter sig uppsägning före utgången av den överenskomna perioden.

    Artikel 13 - Betalning

    Om inget annat överenskommits måste konsumenternas skulder betalas inom sju arbetsdagar efter den reflektionsperiod som avses i artikel 6.1.1. Om det finns ett avtal om att tillhandahålla en tjänst, börjar denna period efter att konsumenten har fått en bekräftelse av avtalet.

    Konsumenten är skyldig att utan dröjsmål rapportera felaktigheter i angivna betalningsuppgifter till företagaren.

    I händelse av att konsumenten inte betalar har entreprenören rätt att, med förbehåll för rättsliga begränsningar, begära de rimliga kostnader som kunden har meddelat i förväg.

    Artikel 14 - Klagomålsförfarande

    Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in fi sin fullständiga form och beskrivas tydligt till företagaren inom sju dagar efter att konsumenten har upptäckt bristerna.

    Klagomål som skickas till entreprenören kommer att besvaras inom 14 dagar från mottagandedatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid svarar företagaren inom 14 dagar med en bekräftelse på mottagandet och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

    Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för lösning.

    Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, såvida inte företagaren skriftligen anger något annat.

    Om ett klagomål befinns vara välgrundat av entreprenören kommer entreprenören att ersätta eller reparera de levererade produkterna gratis, efter eget val.

    Artikel 15 - Tvister

    Endast nederländsk lag gäller för avtal mellan entreprenören och konsumenten på vilka dessa allmänna villkor gäller. Även om konsumenten bor utomlands.

    Artikel 16 - Ansvarsfriskrivning

    Denna webbplats ingår inte i Facebook eller Facebook Inc. Denna webbplats är inte på något sätt länkad till Facebook. Facebook är ett handelsnamn för Facebook, Inc.

    Endast de mest exklusiva erbjudandena

    Fri frakt i hela Sverige

    Vår kundtjänst finns där för dig 7 dagar i veckan!

    100% nöjdhetsgaranti. Allt för ett leende!