Gå vidare till innehåll

Idag: Höstrea & GRATIS frakt

    Returpolicy

    Avbeställning

    Det är möjligt att avbeställa din beställning kostnadsfritt inom 24 timmar efter köpet. Om du skickar ett e-postmeddelande till oss för att avbryta beställningen mer än 24 timmar efter att du har lagt den, är detta tyvärr inte längre möjligt. Din beställning har då troligen redan behandlats och vi kan därför inte längre stoppa den. I så fall kan du returnera beställningen efter mottagandet.

    Byte eller retur

    Är du inte nöjd med ditt köp? Du kan returnera din beställning upp till 30 dagar efter mottagandet och vi kommer att se till att inköpspriset för din beställning krediteras ditt konto inom 14 dagar efter mottagandet av returen! Vill du byta en produkt eftersom storleken inte passar eller vill du ha en annan variant av en produkt? Detta är också möjligt! Vänligen kontakta oss med hjälp av utbytes- eller returformuläret längst ner på denna sida.

    *Produkter som inte är lämpliga att returneras av hälsoskydds- eller hygienskäl (t.ex. kosmetika) och vars försegling har brutits efter leverans är undantagna från den lagliga ångerrätten.

    Var får jag pengarna tillbaka?

    Vi återbetalar beloppet på samma sätt som du har betalat. Är detta inte möjligt? Då kommer vi att kontakta dig.

    Kostnader för returer

    I princip är du alltid ansvarig för kostnaderna för att returnera en produkt. Fick du fel produkt/variant? Då behöver du inte returnera denna produkt, vi skickar dig en ny produkt.

    Defekt

    Du behöver inte returnera defekta produkter. Detta beror på att vi inte kan erbjuda dem igen. I det här fallet skickar vi helt enkelt en ny eller återbetalar inköpspriset. Allt vi ber om är en bekräftelse på den defekta produkten i form av 1 eller flera foton av produkten.

    Fyll i formuläret längst ner på denna sida för att begära en ny produkt eller en återbetalning.

    Fel produkt mottagen

    Om du har beställt en viss variant av en produkt men får en annan, eller får fel produkt, kan du också använda formuläret på den här sidan för att begära en ny leverans av rätt produkt eller variant. För att göra detta ska du tillhandahålla ett foto som bevis på den felaktigt mottagna produkten eller varianten och ange vilken produkt eller variant du vill få istället.

    Hur fungerar returen?

    Steg 1: Begär en retur med hjälp av formuläret eller kontaktuppgifterna nedan

    Steg 2: Registrera din retur i vårt onlinesystem

    Steg 3: Efter registreringen får du ett e-postmeddelande med vår returadress och returformulär

    Steg 4: Returnera din beställning

    Gå till ett postombud nära dig och skicka varorna. Förse alltid paketet med en Track & Trace-kod. Det beror på att du som avsändare är juridiskt ansvarig för detta och att vi i teorin kan neka returen om ingen Track & Trace-kod medföljer.

    Steg 5: Få köpesumman överförd till ditt bankkonto

    När vi har mottagit paketet ser vi till att köpesumman återbetalas till ditt konto inom 30 dagar! Återbetalningen sker via samma metod som du använde för att betala. Vid banköverföring får du tillbaka beloppet på ditt bankkonto, vid Klarna dras fakturan tillbaka och vid kreditkort återbetalas krediten på ditt kreditkort.

    Villkor för retur


    Vänligen se till att:

    • Varorna är kompletta
    • Varorna är i sin originalförpackning och oskadade
    • Du har en Track & Trace-kod för din retur
    • Returformuläret är bifogat
    • Ditt ordernummer finns på returformuläret
    • Ditt namn på returformuläret


    Uppfyller din retur inte ovanstående krav? Då kan vi tyvärr inte behandla din retur eller återbetala ditt köpbelopp.

    Var kan jag hitta returformuläret?

    Du kan begära detta via kontaktuppgifterna nedan eller via kontaktformuläret. Vi kommer att svara på din förfrågan senast inom 24 timmar.

    Hantering

    Så snart vi har behandlat din retur och återbetalningen har gjorts kommer du att meddelas automatiskt. Naturligtvis försöker vi göra detta så snabbt som möjligt. Har du fortfarande inte hört något från oss efter 30 dagar? Vänligen kontakta vår kundtjänst.

    OBS: Om du returnerar en produkt och den kommer skadad eller ofullständig, kan vi tyvärr inte acceptera den eller återbetala inköpspriset. Så se till att du packar produkterna ordentligt när du returnerar dem, särskilt med ömtåliga produkter.

    VANLIGA FRÅGOR

    Var hittar jag returformuläret?

    Du kan begära det nedan genom att skicka ett e-postmeddelande till oss via kontaktformuläret. Du kommer att få returformuläret från oss så snart du har registrerat din retur.

    Var hittar jag Track & Trace-koden?

    Du kommer att få en Track & Trace-kod från det postkontor eller den posttjänst där du skickar returen till oss. Se därför till att du skickar returen med ett Track & Trace-nummer från den posttjänst du använde för att skicka varan. Du kan mejla oss denna Track & Trace-kod som du fick från posttjänsten efter att du har registrerat din retur.

    Var hittar jag returadressen?

    Du får returadressen från oss så snart du har registrerat din retur.

    OBS: Avsändaradressen på ditt paket är inte densamma som vår returadress. Vänligen skicka inte tillbaka produkterna till denna adress utan föregående meddelande. Returer till en annan adress än vår returadress kommer tyvärr inte att återbetalas eftersom vi inte kan behandla dem här.

    Var hittar jag mitt ordernummer?

    Ditt ordernummer hittar du i det e-postmeddelande med orderbekräftelse som du fick när du gjorde en beställning i vår webbshop. Ditt ordernummer finns också i alla e-postmeddelanden om leveransavisering som du har fått från oss. Beställningsnumret består av 4 eller 5 siffror.

    Om du inte hittar ditt ordernummer. Skicka ett e-postmeddelande till oss och be om ditt ordernummer!



    Formulär för förfrågan
    Mejla oss på
    info@bennora.se

    *Vi svarar normalt senast inom 1 arbetsdag

    Endast de mest exklusiva erbjudandena

    Fri frakt i hela Sverige

    Vår kundtjänst finns där för dig 7 dagar i veckan!

    100% nöjdhetsgaranti. Allt för ett leende!